مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21703 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

راه تحصيل عشق به خدا و ترك عشق هاي كاذب را بيان فرمائيد.
شق به خداوند داراي آثاري است كه اگر شيريني آن چشيده شود، قابل مقايسه با هيچ علاقه و عشقي نيست. عشق هاي مجازي نيز داراي آثاري است. يكي از راه هاي بيرون نمودن عشق هاي مجازي از دل و جايگزيني عشق الهي اين است كه انسان با تفكر و تعقّل آثار اين دو عشق را با هم مقايسه كند و با منطق و عقل قضاوت نمايد عشق به خداوند بهتر و شيرين تر است، يا عشق مجازي. اگر عقل در اين زمينه به كار گرفته شد و حكم كرد، خود آن در بيرون كردن عشق هاي مجازي مؤثر است. از آثار عشق خداوند به موارد ذيل مي توان اشاره نمود: غناي نفس، عزت نفس، كوچك شدن مشكلات در نظر انسان، عدم تأثير تعريف يا مذمت ديگران. اگر انسان عشق به خدا داشته باشد، ديگر گمشده اي ندارد و هميشه آرام و با اطمينان نفس است. او از گذشته خود غمگين نخواهد بود و نسبت به آينده مضطرب نمي باشد. اراده اش قوي خواهد شد، زيرا متصل به قدرت لايزال معشوق است و از هيچ پيشامد احتمالي يا فعلي هراس نخواهد داشت و بسياري آثار ديگر. اما اين راه كافي نيست؛ مخصوصاً براي اشخاصي كه روحيه عاطفي قوي دارند. انسان بايد علاوه بر انجام اين پيشنهاد، از همان شيوه هايي كه عشق هاي مجازي را تقويت مي كنند، براي تقويت عشق الهي استفاده نمايد؛ مثلاً رفت و آمد و مراوده و مصاحبت فراوان با معشوق، علاقه را زياد و ترك آن عشق را سرد مي كند، اگر انسان با دعاها و عبادت ها و تلاوت قرآن - مخصوصاً در دل شب - با خداوند مراوده داشته باشد و با معبود بسيار سخن گفته و درد دل نمايد، موجب كثرت محبت و اُنس با خداوند مي شود. توكل بر خداوند، حُسن ظن به او، استعانت از خداوند و توسل به اهل بيت(ع)، پالايش نفس از رذائل، همراهي با استادي وارسته، التزام به احكام شريعت، مطالعه كتبي كه راجع به خداشناسي و صفات او نوشته شده و مطالعه حالات و زندگي نامه عرفا در اين امر بسيار مؤثر است. به عنوان نمونه مي توانيد به كتاب هاي ذيل مراجعه كنيد: 1- نشان از بي نشان ها،علي مقدادي 2- احوال عارفان،دكتر علي اصغر حلبي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.